Kde jsou funkční nabíječky na EV a PHEV? Pavel Klein

Nejsem proti dobrovolné elektromobilitě, jsem proti lživým tvrzením o funkcionalitě sítě a podřízení vlastního života diktátu jiných.
AUTO MÁ SLOUŽIT MNĚ, NE JÁ AUTU.

Moje zkušenosti za posledních čtrnáct dnů s velkým nabíjecím portálem společnosti E ON na D1 u Vystrova.

Mám 2,5t plug in hybrid. Každý týden pravidelně jezdím trasu Praha-Brno-Praha a velmi často také Praha-celá ČR.
Prahou projíždím na elektro režim, na D1 na chvíli přepínám na režim plug in a po pár desítkách km na D1 znovu na elektro. Po stovkách těchto cest už odhadnu kdy, abych k nabíječkám do Vystrkova
přijel s téměř vybitou baterií. V tomto chladném počasí mám ověřený dojezd v režimu elektro cca 80 km.
Jenže za posledních čtrnáct dnů, když jsem si nabíjení naplánoval, čtyřikrát stanice nefungovaly.
Přejížděl jsem od stojanu ke stojanu a na všech hláška „nabíjení pozastaveno do obnovy napájení“ nebo na display běžela konfigurace.

Časová ztráta cca 20 min, Za tu dobu bych auto nabil na 80%.
Neuvěřitelně pokřivená podpora elektromobility s plánováním cest k nabíječkám je děsivá. Plánovače cest k nabíječkám a spolehnutí, že v místě nabiju jsou jen pouhá teorie. Stejně jako srovnání nabíjecích bodů s čerpacími stanicemi v reklamě od Škodovky. ČS má několik tankovacích stojanů, kde natankuji i se zaplacením cca 10 min. Nabíjecí bod je jen jeden kabel na kterém se dobíjí auto min 20 min, ale i několik hodin, podle typu auta a momentálně dostupného výkonu.

Proto čekat, až se např. E ON uráčí spustit tento nabíjecí uzel, je mimo moje časové možnosti a nervy. Jsem rád, že jsem šel jen do PHEV a kdykoli a kamkoli mohu dojet.  Dobíjím doma, u klientů a po cestě. Rychlonabíjení 20 min je snesitelné, pokud najdu PO TRASE funkční nabíječku, která dává slibovaný výkon.

Data mého 2,5 t vážícího SUV, viz foto.
Spotřeba nafty: 3,8 l/100 km (města vždy na elektro)
Najeto celkem: 17.301 km
Elektrické km: 11.202 km
Motorové km: 6.099 km

Pavel Klein